1995 Tartu Uue Muusika Päevad
Pühendatud Pierre Boulez’i 70.sünnipäevale
Pierre Boulez (1925)
09.-11.02.1995, Tartu Ülikool, Tartu „Vanemuise“ teater
Eesti Arnold Schönbergi Ühing/Tartu Ülikool/Tartu Richard Wagneri
Selts
Loengud:
Mart Humal, Pierre Boulezi analüüs Stravinski
„Kevadpühitsusest“. Metodoloogiline vaatenurk;
Mart Jaanson, Preliminaaria Pierre Boulezi elule ja loomingule;
Andrus Kallastu, Soome nüüdismuusika. Magnus Lindbergi
„Kinetics“;
[Jaan Kivistik, Mõtlemise muutumisest 20. sajandil];
Urve Lippus, Carl Dahlhaus uuest muusikast;
Janika Päll, “Ulysses“. Sõna
emantsipatsioon ja lahustumine tekstis;
[Ülo Siirak, Prantsuse luulest];
Merike Vaitmaa, 50.- 60.-ndate avangardism eesti muusikas;
Mari Vihmand, (1) Eesti nüüdismuusikast; (2) Ligeti loomingust.
Kontserdid:
Pierre Boulez (1925), Sonatiin flöödile ja klaverile (1946),
Structures II (1956/1961), Domaines (1968), Dérive
6 instrumendile (1984),
Memoriale sooloflöödile ja 8 instrumendile (1985); Steve Reich, (1936),
Piano Phase kahele klaverile (1967); György Ligeti, (1923),
Etüüdid klaverile:
Blokeeritud klahvid, Vikerkaar (1985); Olivier Messiaen, (1908-1992),
Kakskümmend pilku Jeesuslapsele
(Vingt regards sur l’enfant-Jésus) 2, 11, 5,
Lindude kataloog (Catalogue d’oiseaux), 2 osa;
Helena Eensaar-Tulve, (1972),
Saar viiulile ja klarnetile (1993), Sõnajalad (1993);
Erkki-Sven Tüür,
(1959), Arhitektoonika VI 7 instrumendile (1991),
Arhitektoonika VII flöödile,
klarnetile ja klaverile (1992); Margo Kõlar, (1961), Väike Ferdinand
elukeerises flöödile ja klaverile; Jüri Reinvere, (1971), Urvaste
õhtud klaverile (1987), Winter music flöödile ja klaverile
(1995); Stephen Montague (1943), Paramell VI flöödile, klarnetile,
tšellole ja klaverile (1981); Kerri Kotta (1969), Muusika kaheksa+ühele
esitajale (1994); Arvo Pärt (1935), Süllaabiline muusika 13-le instrumendile
op. 12 (1964); Jaan Rääts (1932), Nonett op. 29 (1967); Mart Siimer
(1967), Ämblik keelpillikvartetile (1994); Mari Vihmand (1967),
Laul õnnelikust
Corydonist ja Phyllisest (1992). Esitajad Leho Karin (tšello), Peep Lassmann
(klaver), Maano Männi (viiul), Tarmo Pajusaar (klarnet), Mihkel Peäske
(flööt), Jana Peäske, Anto Pett, Siim Poll, Ia Remmel (klaver),
Meeli Tammu, Annika Tõnuri (laul), Meelis Vind (klarnet), NYYD-Ensemble
(dirigent Olari Elts).
Arvustused:
Mart Jaanson, “Tartu uue muusika päevad”
(Kultuurileht, 03.02.1995);
Reinhard Kager, intervjuu Pierre Bouleziga,
tõlk. Mart Jaanson, “Maailm on alati valel
teel” (Kultuurileht, 03.02.1995);
Mart Jaanson, “Pierre Boulez – avantürist
ajastu muusikas” (Postimees 08.02.1995);
Liis Kolle, “Tartu uue muusika päevad 9.-11.
veebruarini” (Postimees, 09.02.1995)
Liis Kolle, “Olari Elts: kõik selgub hiljem”
(Postimees, 10.02.1995);
Mart Siimer, “Modernmuusika kodunemisteel”
(Eesti Ekspress, 02.1995);
Andrus Kallastu, “Pump, pump, tump tump”
(Kultuurileht, 23.02.1995);
Maris Valk-Falk, “Tartu Ülikooli aulas kogeti
interpreedihetki“ (Eesti Päevaleht, 02.1995).
|